PB gäddan

PB gäddan

söndag 29 juni 2014

Sävelången

Idag tog jag och Simon F en tur ut på Sävelången,mest för att testa hans nya båt.
Vi sjösatte runt 17 och styrde ut vädret var mulet hela tiden och lätta vindar men uppehåll,båten gick fint och vi testade lite jerkbait i vikar.Simon fick ett följe efter 5 min som inte ville hugga sedan fick jag en gädda på kanske halvkilot.
Vi hade glömt ankare till båten så vi drev hela tiden.
Vi drog vidare och testade lite trolling utan hugg,sedan åkte vi in i en annan vik borta vid Floda där jag fick ytterliggare en gädda ännu mindre än den första,bryr mig inte ens att lägga upp bild här.
Trevlig söndagskväll.

7 kommentarer:

  1. Sävelången är lite av mina hemmavatten. Det finns riktigt gott om stor gädda i sjön, men tyvärr är den riktigt svårfiskad. Det är sällan man får någon stor, men när man pratar med de gamla "rävarna" som sjön säger många att det går stora gäddor. Förra sommaren eller för två somrar sedan var det en som fick en gädda på runt 16 kilo i sjön.

    /Fredrik makrillstimmet.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Tja
    Ja jag har hört om folk som fått riktiga krokodiler till gäddor där.
    Det var en del fisk på lodet dock.
    Det verkar vara trolling som gäller i sjön.
    Vore skoj att ses nångång igen på östersjön

    SvaraRadera
  3. Hej, absolut!

    Det hade varit trevligt! Ser att du har hunnit med en hel del fiske på sistone :)
    Jag var inte riktigt hur jag ska nå dig? Antar att du Facebook? Skriv vad du heter så lägger jag till dig som vän. Det är bättre att nå varann där och bestämma för ev ett fiske.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes alltid skoj med lite fiske :)
      Javisst sök på min email där:olsonmarcus@hotmail.com
      eller bara Marcus Olson.
      Lite lättare att prata där och bestämma ev fiske.
      Tror jag såg din arbetskamrat Sten förresten igår på Östersjön.

      Radera
  4. Yes alltid skoj med lite fiske :)
    Javisst sök på min email där:olsonmarcus@hotmail.com
    eller bara Marcus Olson.
    Lite lättare att prata där och bestämma ev fiske.
    Tror jag såg din arbetskamrat Sten förresten igår på Östersjön.

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Det stämmer, han var ute på snön. Igår kväll fiskade vi i Sjön Anten. Tyvärr fick vi ingen gös. Vi fick tre mindre gädder istället. Inga stora dock. Den största vägde ca 3 kg

    SvaraRadera