PB gäddan

PB gäddan

lördag 30 maj 2015

Yxsjön

Igår blev jag medbjuden på ett fiskepass i för mig en ny sjö.
Yxsjön i Benareby mellan Lindome och Mölnlycke.
Jag och Peter skoglund hade planerat detta,vi möttes upp runt 12:30 och stack ner till hans båt.
Vi började med trolling och efter ett litet tag fick jag ett försiktigt hugg som ej satt.
Vinden ökade och det kom flera rejäla regnskurar över oss,vi testade kasta av vassar inne i vikar och efter ett tag åkte vi in i en skyddad vik och tog kaffe.
Med laddade batterier fortsatte vi med trolling och efter kanske 30 min fick jag hugg och upp kom en gädda på 1,5 kilo.
Det var mycket fisk i sjön visade lodet och vi drog samma varv och det nappade igen,en om något lite mindre gädda kom upp.
Vinden ökade stundtals och det blåste på bra ute på sjön,gäddorna var inte riktigt på hugget,
Peter hade ett försiktigt hugg som ej satt.
Yxsjön var en riktigt trevlig sjö med flera öar och vikar och varierande djup.
På slutet av fiskepasset när vi körde mellan en ö och lite vass fick Peter hugg och det var en liten gädda på knappa kilot som släppte precis vid båten.
Riktigt trevlig tur ute på sjön trots blåsten och regnet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar