PB gäddan

PB gäddan

fredag 11 mars 2016

Mjörn

I fredags blev årets första tur på Mjörn av.
Jag och Michael hade bestämt ett par dagar innan och kollat vädret och det skulle bli kanon.
6 plusgrader och nästan vindstilla.
Jag hämtade Michael runt 6 på morgonen och vi åkte och hämtade båten och styrde kärran mot Mjörn.
Efter att ha sjösatt styrde vi ut på Mjörns vidder för att se att isen låg lite sporadiskt.
Vi fick agera isbrytare och stånga oss igenom på flera områden och vissa ställen kunde vi helt enkelt inte fiska på där vi ville.
Vertikaljiggning samt för Michael vanlig jiggning stod på dagens agenda.
Michael gillar sin metod där han helt enkelt studsar jiggen längs botten och rycker hem den.
Solen sken och det var knappt någon vind,underbart!
Efter att ha testat olika ställen och olika jiggar fick jag tillslut en gös på kilot på vertikal.
Pigg gös för sin storlek,den fick bli matfisk.
Kul att det äntligen nappar lite även om det inte är någon enorm fisk.



Vi njöt i det fina vårvädret och det känns att nu är verkligen våren på gång,vi tog en fika i båten för att ladda energierna och vi njöt av solen.
Jag hade ytterliggare 2 försiktiga hugg som jag inte hann göra mothugg,Michael hade även han åtminstone 2 hugg.
Efter ett tag lyckas Michael kroka ett hugg och vi tror det är en gädda men väl vid båten ser vi att det är en gös,i samma format som min.
Vi testar lite mer jiggning men utan framgång.
Efter det så sadlar vi om till gäddtrolling de sista 2 timmarna utan nån känning men det gör inget.
Nöjda med dagen styr vi inåt mot Alingsås medans solen dalar ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar