PB gäddan

PB gäddan

onsdag 13 juli 2016

Makrillfiske

I onsdags blev det makrillfiske,Min fru har nu kommit till Sverige så det har inte blivit lika mycket fisketid men i onsdas bestämde jag mig med Michael,tommy samt frugan att sticka ut ett par timmar på Hönö på mitt och Michaels ställe för att se om makrillen var hemma.
Det var rätt så blåsigt men inget regn,fisket var segt,det kom upp lite småfisk Michael fick en liten öring sedan fick vi alla upp nån vitling och bleka av små mått.
Jag lyckades tillslut lyckas pilla upp 2 makrillar och hade ett till hugg.
Michael hade nåt hugg till på slutet men mer hände inte på ca 4 timmar.
Segt,förra gången var bättre men makrillen var väl helt enkelt inte inne.
Frugan testade att kasta lite men hon fick inget annat än vegetarisk fisk dvs bottennapp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar