PB gäddan

PB gäddan

lördag 22 juli 2017

Mjörn

Ihelgen var det återigen dags att trolla gös på Mjörn.
Nu hade jag med mig David och målet var att han skulle få sin första gös.
Jag hämtade upp honom runt 17:30 och vi stack och hämtade båten samt körde mot Alingsås.
Efter sjösättning och riggning så styrde vi ut på Mjörns vidder.
Vi hade riggat med div Nilsmaster,Westin deeprunner mm och släppte ut wobblerna...
Det var närmast vindstilla och ganska många båtar ute på sjön vilket inte var så konstigt då det var en underbar kväll samt folk har semester.
Vi hade ett par småhugg som ej satt först och första riktiga hugget kom strax innan 22,jag sa till David var nu snabb att ta spöt,men han gjorde lite klent mothugg för fisken släppte halvvägs under drillen.
Lite surt men sådant som händer,nästa gång kom vid strax innan 11 och det satt...Efter en ganska odramatisk kamp kunde David landa sin första gös på 2,5 kilo som han behöll som matfisk.
Jag fick hugg strax därefter och landade en gös i samma storlek.
Glada fortsatte vi vidare in i sommarnatten men spöna stod tysta.
Det var fortsatt båtar som ej hade lanterna samt kom nära! tröttsamt med folk som har bristsam respekt på sjön samt tummar på sin o andras säkerhet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar