PB gäddan

PB gäddan

torsdag 22 maj 2014

Djursjön

Jag och David hade bestämt oss för att ta ett kvällspass uppe i Djursjön och testa hans nya gummibåt.
När vi kom till sjön blåste det lite och vi började att pumpa upp båten vilket tog längre tid än vi trott så vi fiskade bara från land.
Efter 10 min med mete hade jag fått 2 små abborrar,kul att aborrarna piggnat till nu.
Efter en stund bytte vi ställe och körde både mete,jerk och spinn,riktigt fin och varm solig kväll.
20 grader varmt forfarande och klockan var 21.
Jag fick en liten gädda på ca 7 hekto på jerk och den högg alldelles innan jag lyfte draget ur vattnet.
För David var det trögare han lyckades bara få en liten abborre på metet.
Trevlig och fin skogssjö Djursjön med massa fågelkvitter runtomkring oss.
Mycket ytaktivitet både vakande fisk samt myggor och sländor på ytan.
Vi rundade av fisket vid halv 10 tiden och fortfarande ljust,känns riktigt härligt att sommaren är här nu.
Skogen låg helt tyst och grön runt sjön och vinden hade nu mojnat helt.
Nästa pass blir Antingen Nordsjön,Aspen eller Östersjön som det lutar åt nu.





2 kommentarer:

  1. Mmm... Låter spännande och se vilken sjö det blir. Jag fick en gös i Aspen för ett par helger sedan.

    SvaraRadera
  2. Hej
    har nyss varit ute ett par timmar på Nordsjön,körde trolling samt jerk men inte nånting,polarn hade ett hugg bara.
    Skoj att gösen har börjat piggna till nu.

    SvaraRadera