PB gäddan

PB gäddan

lördag 8 november 2014

Nordsjön

Igår begav jag mig ut på ett gäddpass på Nordsjön.
Var ivrig att testa min nya waterwolf undervattenskamera.
Vädret var mulet och lite blåsigt,jag riggade spöna med mike the pike samt andra spöt fick en rapala wobbler.
Spöt med waterwolf riggad där satt mike the pike och jag började trolla.
Efter kanske 30 min får jag ett hugg på rapalan och efter lite kamp kommer det upp en gädda på ca 2 kilo.
Fin gädda men tyvärr på fel spö då jag hade velat få hugget filmat.
Jag fortsätter fiska och nu börjar blåsten öka.
Efter ett tag blir det wobblerbyte till rapala firetiger men det blir inget napp ändå.
Jag byter sedan till Westin monsterteez,efter kanske 2 timmar åker jag in mot bryggan igen.
Sedan hemma på datorn kunde jag se att det var ett snabbt hugg på monsterteez samt en efterföljande gädda på mike the pike.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar