PB gäddan

PB gäddan

lördag 15 november 2014

Rådasjön

Idag blev det ett fiskepass i Rådasjön.
Dels för att det är en trevlig fiskesjö och att det var gös på dagens schema.
Idag fiskade jag med Robert från Mölnlycke,alltid trevligt med nya bekantskaper.
Vi möttes upp runt halv 10 och började sjösätta samt lasta båten.
Vädret var blåsigt under hela dagen med enstaka småskurar.
Vi testade både vertikalfiske samt dropshot till att börja med.
Till en början var det trögt,mycket fisk på lodet men dem rörde sig samt att det blåste så det var svårt att få till ett bra fiske.
Det var flera stim abborre så Robert testade att dropshota efter dem,med ett försiktigt hugg.
Blåsten ökade och fisket var trögt,vi testade lite trolling efter att ha fikat men det var lika trögt.
Jag bytte om till jerkbait och efter kanske 45 min fick jag ett hugg på min alien eel,en gädda på dryga kilot synade båten.
Det var fortsatt trögt och frustrationen över uteblivet nappande ökade hos Robert.
Tillslut fick han hugg på dropshot när han höll helt stilla.,en abborre på ca 2 hekto och efter kanske 5 min ytterliggare en i samma storlek.
Kul när det nappar.
Vi såg inga andra som var ute och fiskade,bara en båt som åkte upp till Mölnlycke Centrum samt ett par roddare.
Vi fortsatte vertikalfiska med endast ett par stigningar utan att dem högg.
Det var allt denna dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar