PB gäddan

PB gäddan

lördag 26 september 2015

Nordsjön

Nu är det ett tagsen jag uppdaterade bloggen,dels för att jag inte hunnit med så mycket fiske och de gångerna jag kommit ut har det varit nån enstaka fisk bara.
Har även haft fullt upp med att flytta!
Idag kom dock jag,Tommy och Michel ut på lite fiske i Nordsjön.
Planen var abborrfiske,vädret var soligt med lite blåst.
Efter att lastat båten och rampat i så styrde vi mot ett av de heta abborrställena i sjön,första stället var dött så vi åkte vidare.
Nästa ställe hade jag hugg på mitt dropshot med mask men inget som fastnade.
När vi åkte in i en vassvik körde vi lite spinnfiske efter gädda och tommy lyckades knipa en liten stackare på kanske 7 hekto!
Vi fortsatte att men det var trögt,vi beslutade att åka till en vik på andra sidan sjön.
Där lyckades jag i första släppet få en abborre på 780g!
En riktigt stark och pigg borre som stångades bra vid båten,vägning och ett par snabba kort så fick den simma vidare.
Solen sken och det var riktigt fint väder ute,en härlig höstdag på sjön.
Tyvärr blev det ingen mer fisk denna gången



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar