PB gäddan

PB gäddan

torsdag 3 september 2015

Septemberfiske efter abborre

Igår beslutade jag och Peter skoglund oss för att ta ett kvällsfiskepass efter jobbet,
med de sedvanliga köerna blev jag sen till sjön efter att ha hämtat båten.
Vi sjösatte och gav oss ut,fin kväll med lite blåst för en gångs skull.
Vi testade abborrfiske,jag riggade om till dropshot med mask,det tog inte lång stund innan första lilla abborren högg.
Peter sa sig ha haft hugg på sin jigg strax därefter.
Jag landade ytterliggare en abborre med masken hängades strax ovanför botten.
Det var försiktiga små hugg dem gjorde,jag missade flera men tillslut fastnade en och till enbörjan trodde jag det var ytterliggare en abborre i 200 grams klassen men ganska snart bugade sig spöt och den bjöd upp till en god kamp innan den kom till ytan,där visade sig en riktigt fin abborre,snabbt in i båten,den var även ärgad från ett troligt gäddangrepp.
Trevligt med en lite större abborre,vågen stannade på 1110gram vilket blir mitt Pb,skoj!
 Nöjd med den fina abborren fortsatte vi ett tag,men det var trögt.
Vi sadlade om till gäddtrolling med blandade wobblers och när vi passerat ett brant bergsparti fick Peter hugg men den släppte ganska snabbt.
Nu började det mörkna på vilket det gör snabbare nu om kvällarna så vi körde en sista lov men det gav inget.
När vi rampade upp var det nästan helt mörkt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar