PB gäddan

PB gäddan

söndag 25 oktober 2015

Mjörn

Jag och Fredrik Söderberg gav oss ut på Mjörn för att se om gäddorna var på hugget.
Det blev en liten spontantur,Jag mötte upp Fredrik hos honom vid 10tiden och vi packade bilen och åkte ner till sjön.
Det blåste ganska friskt,planen var spinnfiske efter gädda och vi styrde mot en vik där vi la oss och började fiska.
Det skulle dröja ca en timma innan jag fick hugg av en finare gädda som tyvärr klev av efter ca 2 sekunder,sedan fick jag ett till hugg efter en liten stund,båda huggen var försiktiga samt i vevstopp.
Tillslut fick jag en kilosgädda som högg alldelles vid båten.
Fredrik kunde efter ett tag få en gädda han med i samma storlek som min.
Vi hade ett par försiktiga hugg till men inget som satt.
Vi flyttade på oss och testade vertikalfiske som ej var särskilt lyckat i den hårda vinden.
Ytterliggare en förflyttning och in mot vassvikarna utan nån vidare lycka.
På slutet av turen testade jag lite dropshot med mask inne i Säveån och lyckades tillslut få en minigädda som jag först trodde var en abborre.
Trevlig hösttur men lite kall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar