PB gäddan

PB gäddan

lördag 31 oktober 2015

Anten

Gårdagens fiske bedrev jag och Michael på Anten,planen var spinnfiske samt vertikalfiske efter gös samt borre.
Vi kom till Anten runt 9 tiden och sjösatte,det var något blåsigt och vi åkte ut mot en grynna där vi började jiggfiska samt jag skörde dropshot med mask,både jag och Michael fick varsin abborre modell mindre.
Vi bytte platser och testade runt men det var trögt,Michael missade ett hugg på sitt bottenmete med abborre,det var gott om betesfisk i sjön dock mest på djupare vatten,vi testade att driva av heta områden och kasta med jiggar och dra längs botten men det var trögt.
Michael fick en till abborre i ok matstorlek.
Jag försökte att vertikalfiska men de få stora ekon vi såg var föga intresserade.
Vi styrde in mot ett område där det var mindra blåsigt och sökte runt och fiskade av branter.
Till slut lyckades jag lura upp en till abborre på ca 300 gram på vertikaljigg,trodde först att det var en liten gös tills jag såg den i ytan.
Slutet på fisketuren testade vi att kasta längs vassarna efter gädda men det var trögt.
Fin höstdag dock lite kallt i blåsten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar