PB gäddan

PB gäddan

söndag 3 april 2016

Mjörn

Igår blev det återigen en heldag på Mjörn.
Lördagen spenderade med att fixa till givarfästet till lodet så jag kan fiska vertikal på riktigt...
Fick hjälp av David med att svetsa samt dra kablar :)
Stack ut tidigt på söndag morgon till ett i princip spegelblankt Mjörn vilket inte inträffar många gånger per år.
Jag sjösatte strax innan 7 och styrde ut på Mjörn,kopplade på ekolodet och började leta fisk.
I femte släppet stiger en fisk och hugger och efter en liten kamp ligger en gös på 2,3 kilo i båten.
Härligt med dagens första fisk,humöret gick upp på topp och jag fortsatte leta ekon och de flesta fiskarna var intresserade men det ledde ej hela vägen till hugg.
Efter ett tag ringde Mathias och sa att han var påväg ut på sjön.
Under tiden så fortsatte jag leta ekon i frivattnet och längs botten vid branter där jag till sist lyckades lura en att hugga och vid ytan så släpper fisken,en gädda i 3 kilos klassen!
Möter upp Mathias och tar lite fika och fisketjöt och sedan fortsätter fisket,trögt och hittar periodvis inte mycket ekon att fiska på.
Vädret skiftade under dan från soligt till mulet och till sist regn på slutet.
Mathias får gös på strax under 3 kilo och sedan en mindre på dryga kilot.
Efter ett tag får jag ett ytterst försiktigt hugg som ej satt.
När klockan börjar närma sig 17 så ger vi oss och styr mot rampen över en närmast spegelblank Mjörn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar