PB gäddan

PB gäddan

söndag 12 februari 2017

Södra Barnsjön

Förra helgen blev det ett ismetepass på Södra barnsjön för mig och Tommy.
Taggade möttes vi på parkeringen nära sjön kl 7 på morgonen och vandrade ut på isen.
Vi borrade hål och satte spöna strategiskt över både djupare vatten med mörten ett par meter ner samt ett par spön med mörten på grundare.
Dagen började segt,Tommy lyckades landa en gädda runt 2,5 kilo ganska så kort men välmatad som tog på djupare vatten.
Strax därefter högg det på ett av mina spön och jag var där men i mothugget så hade gäddan spottat,snabbt ner igen med mörten och efter 10 min högg det igen och gäddan som var av modell mindre släppte precis innan hålet.
Obligatorisk korvgrillning samt fika med kaffe och bullar för att hålla humöret uppe.
Vi hade ett par hugg där antingen gäddan hade hunnit spotta vid mothugg eller så släppte dem under drillen,troligtvis var det mindre fisk som ej huggt ordentligt över mörten.
Men annars en fin dag.
En annan fiskekamrat till mig och Michael var med ute på sjön Krystzof och han landade ett gäng abborrar varav en fin på 640 gram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar