PB gäddan

PB gäddan

söndag 26 februari 2017

Aspen

Lite halvdåligt med uppdateringar från min sida.
Förra helgen var jag och Tommy ute på Aspen och flötestrollade.
Vi var på plats vid sjön strax efter 9 och åkte bort till det tilltänkta området som var längs en brant,riggade spöna med mörtar på olika djup.
2 spön på paravan och 2 st med flöte på släp rakt bak.
Det dröjde inte mer än 20 min innan mitt spö börjar knycka och böjer sig,snabbt är jag där och sätter mothugg och möts av motstånd,ganska snart kan tommy håva en gädda i 3,5 kilos klassen,en typisk Aspen gädda.
Den såg ut att ha svalt nåt stort innan typ en braxen,samt den var lite skadad troligtvis av en större gädda...
på med ny mört och vi fortsätter stäva fram.
Fikadags med kaffe och bullar undertiden.


Vi beslutar att gå över frivattnet till andra sidan sjön och i mitten av sjön får tommy hugg när jag sänkt ner farten så vi stod nästan helt still.
Efter en god kamp kommer det upp en gädda strax under 5 kilo,även den välmatad.
Jag fick även en mindre gädda på prickskytte samt tappade en.
så en helt ok dag på sjön trots lite blåsigt,solen var framme som flyktigast och värmde oss lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar