PB gäddan

PB gäddan

tisdag 27 juni 2017

Mjörn

Tisdag förra veckan blev det återigen göstrolling på Mjörn.
Jag och Henrik i Borås hade pratat om ett pass ett tag och nu och tisdag förra veckan passade för oss både samt att vädret var skapligt utan massa vind.
Sagt och gjort så möttes vi upp vid båtrampen 16:30 och åkte ut och riggade spöna.
Både djuprigg och släpande,först med gäddwobblers för att se om nån gädda var på hugget.
Efter ca 2 timmar utan nån kontakt så riggade vi om till göswobblers och fortsatte trolla.
Första hugget kom för mig efter ca 40 min och jag kunde landa en gös på ca 1,5 kilo.
Därefter var det trögt ett tag innan Henrik fick hugg på djupriggen,nästan samma storlek som min gös.
Det skulle visa sig att de stora gösarna höll sig borta ikväll.
Jag fick 2 till i ungefär samma storlek,skoj med fisk men ingen direkt storlek på fisken ikväll.
Skönt väder dock samt trevligt sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar