PB gäddan

PB gäddan

tisdag 6 juni 2017

Rådasjön

Nu var det ett tagsedan jag uppdaterade bloggen...igen.
Tyvärr har det hunnit med mindre fiske pga massor av jobb och de gångerna jag kommit ut så har det varit ströfiskar som inte känns värt att lägga upp uttömmande inlägg om.
På nationaldagen på eftermiddagen fick jag en lucka och jag lyckades släpa med mig frugan på lite fiske.
Av bekvämlighetens skull så blev det Rådasjön.
Letade först lite ekon men det var sparsamt samt blåsten var ganska hård så jag sadlade om till trolling med 2 spön och det tog inte mer än 5 minuter innan jag fick hugg på min nya Halco wobbler.
En gös på cirka 1,7 kilo som inte gjorde alltför mkt väsen av sig men skoj med fisk.
Efter kanske 40 min får jag hugg igen och känner att det är en starkare fisk och snart vältrar sig en gädda i ytan.Och i ösregnet som dragit in kan min fru hjälpa till att håva en fin gädda på strax under 4 kilo som efter ett par kort fick friheten åter.
Strax efter detta styrde vi in igen mot båtrampen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar