PB gäddan

PB gäddan

onsdag 9 april 2014

Första regnbågspasset för iår

Tog en tur till en av Mölndalsklubbens sjöar,trotsade kylan och regnet för att ta årets första regnbågsfiske för min del.
Kom upp runt 18tiden och började fiska,såg dåligt med vak
ganska kallt ute med en kall vind....antagligen går fisken djupt fortfarande.
Träffade 2 flugfiskare varav den ena tagit 2 fiskar.
Efter ca 40 min fick jag första nappet,en grann båge på dryga kilot som tyvärr slet sig då den satt löst med en krok som det såg ut.
Blåsten ökade och regnet var där till och från,sen fick jag ett fint napp igen efter ca 30 min och lyckades landa en fin båge på 1,1 kg.
Båda tog på skeddrag med långsam hemtagning.
Kul med napp,riktigt fin båge också,nu känns alla tidigare bompass som bortblåsta.
Imon blir det havsöringsfiske.
Tills dess tight lines
Marcus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar