PB gäddan

PB gäddan

lördag 5 april 2014

Vårfiske i Östersjön

Tog ett snabbpass uppe i Östersjön för att se om gäddorna piggnat till för i vår i sjön.
Senaste turen i sjön var det totalbom
När jag kom upp var det ganska blåsigt på sjön men jag körde på ändå.
Blev ett ensampass då alla andra var upptagna,vinden ökade och gjorde det svårt att köra trolling riktigt så bestämde mig för att åka in i en lugn vik och köra jerkbait.
Tog ca 30 min innan första fisken högg,kände knappt hugget,det var ingen storlek ca 7 hekto och den släppte precis när jag skulle lyfta den i båten.
Tog upp ankaret och körde vidare till en ny plats och började fiska av vassen.
Ingen action så jag testade att fiska lite djupare utanför vassen.
Dröjde inte länge innan det högg igen och upp kom en fin liten gädda på knappa kilot
Den fick simma åter efter ett par bilder.
Båda gäddorna tog på ca 3-4 meters djup en bit utanför vassen.
Blåsig tur men skoj med lite spöböj,imon kanske det blir kungsbackaån om vädret tillåter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar