PB gäddan

PB gäddan

lördag 19 juli 2014

Gingsjön

Dagens fiske blev i Gingsjön,Aborrfiske stod på schemat.
Jag mötte upp Glenn runt 15tiden då han redan var ute.
Han hade fått ett par borrar men alla under halvkilot.
VI styrde ut mot en risvas och började meta och kasta popper.
Ett par småborrar på mete bara,Fisket var trögt....vi testade av både mete med små abborre och mask samt att jigga runt olika risvasar med sparsamt till napp.
Efter ett tag åkte vi iland på en ö för att grilla korv.
Vi såg sparsamt med fisk på lodet,Kanske är fisken alldelles för slö nu mitt i gassande högsommarvärme?
Vi bestämde oss för lite trolling och efter ca 30 min fick Glenn ett hugg på sin ledade Hi-lo rödvit men den släppte.
Påvägen in så fick jag napp och det visade sig vara en abborre runt 200 gram dock felkrokad.
Mer hände inte denna fina och varma sommarkväll.
Nästa fiskepass får jag se vart det blir av.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar