PB gäddan

PB gäddan

torsdag 17 juli 2014

Metekväll i Tulebosjön

Jag och Michael hade bestämmt oss för att ta ett hårt dedikerat metpass i Tulebosjön,främst var det gädda och sutare vi var ute efter.
Ett tagsen jag var här nu så kul att komma tillbaka till sjön.
Vi kom dit strax efter 18 och riggade alla meten,2 spön för bottenmete,1 flötmete samt 1spinnspö var med.
Alldelles efter jag slängt i flötmetet fick jag napp! en liten abborre kom upp och den tacklades på till gäddmete.
Och strax efter Michael kastat ut gäddmetet så högg det,det var inget distinkt hugg utan vi märkte att den vandrade iväg snabbt och för att kolla och där satt en liten gädda,gissningsvis på 7 hekto.
Fisket var trögt,enstaka mörtar kom upp och även jag tacklade om mitt spinnspö till gäddmete med mört som agn.
Efter ett tag fick Michael upp en fin liten braxen på dryga 2 hekto.
Framåt slutet av passet fick även jag en liten braxen,och på slutet fick Michael en lite större gissningsvis runt 4 hekto.
Mer hände inte denna tröga men fina sommarkväll.
Sutarna lös med sin frånvaro men nästa gång då tar vi dem



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar