PB gäddan

PB gäddan

fredag 11 juli 2014

Östersjön

Ikväll tog jag och Jens ett spontanpass upp till Östersjön,Abborrfiske stod på schemat.
När vi sjösatte märkte vi att vattennivån var jättelåg.
Vi började dock med att köra trolling bort mot sjöns hetaste ställe,påvägen dit fick jag en litet hugg på trollingen men inget som satte sig.
Vi drog i både bottenmete och körde spinn och på första kastet fick Jens en gädda på runt halvkilot.
Vi fick abborre både jag och Jens och efter en stund fick även jag en gädda möjligt lite större än Jens.
Efter lite mer napp och tappade fiskar åkte vi bort till en annan vik för att kasta av.
Där fick Jens återigen napp på första kastet och efter en liten intensiv kamp lyckades han få upp en pigg abborre på strax under 4 hekto.
Jag fick en liten mindre borre samtidigt.
Fisket var på topp idag i dagens solsken med lätta vindar,senare på kvällen avtog vinden mer och Jens fick ytterliggare en gädda på runt halvkilot men vi såg flera vak runtom innan vi gav oss för kvällen.
Trevlig och varm fin sommarkväll




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar