PB gäddan

PB gäddan

söndag 16 april 2017

Mjörn

Igår blev det en tur med prickskytte på Mjörn.
Jag var och hämtade skeppet tidigt för att kunna vara på plats och sjösätta innan kl 7.
Det var kallt,minus 4 när jag sjösatte men det dröjde inte länge förräns första gösen högg som vägde dryga kilot.
Det blev lite varmare och skönare såfort solen kommit upp och vinden var nästan obefintlig idag.
Jag landade 2 matgösar till i storlek från kilot till 2 kilo.
Därefter träffade jag 2 andra killar som vertikalade som jag kände sen innan så det blev lite fiskesnack,alltid trevligt.
Bytte område och landade en till gös storlek mindre samt missade ett påslag.
Lyckades hitta ett finare eko mitt i ett stim betesfisk och såfort jag skickat ner jiggen sög det till ordentligt och efter lite dragkamp och krumbuktande vid båten så kunda jag landa en ilsken och olekt gäddmadam på strax under 5 kilo och 86cm som återfick friheten och drog iväg lika kvickt som en avlöning efter lite bilder.
Det var flera andra båtar ute,inte konstigt då vädret var fint samt långledigt under påsken.
Totalt 5 gösar och 1 Gädda blev dagens resultat dock inga kioskvältare men härligt att Mjörn börjar vakna till liv!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar