PB gäddan

PB gäddan

söndag 30 april 2017

Torsk och plattfisk fiske i Öresund

Förra helgen var det dags för vårens tur i Öresund denna gång var det jag,Peter,Mihail,Jonas,Mikael samt ett par andra som åkte ut med Rikke ditte2.
Vi försöker åtminstone komma ut en gång på våren då efter torsk då det är riktigt roligt fiske på det grunda.
Vi kom till hamnen strax innan kl 8 och stävade ut på havet i svag vind och tilltagande sol.
Det började bra med en torsk strax över måttet på första släppet,dock så släppte jag tillbaka den då man bara får ta upp 5 st torskar men det skulle visa sig vara dåligt då jag inte fick någon mer torsk under hela turen endast en tappad.
Halva turen gick åt till plattfiskmete efter rödspätta och Skrubba och skädda.
Dem nappade på bra men inga riktigt stora.
Jag fick väl en 15 st kanske.
Torskarna var tröga under dagen,bäste man var Peter som fick 5 st men överlagt trögt tyckte även skepparen Marius.
Peter och Mikael drack sig redigt fulla på turen också vilket inte uppskattades fullt ut av Marius.
Men alltid skoj med fiske i Öresund.
Nu dröjer det dock nog till hösten innan jag åker dit igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar