PB gäddan

PB gäddan

söndag 2 april 2017

Rådasjön

Igår blev det en snabbsväng ut,då jag bara hade dryga 2 timmar på mig så valde jag Rådasjön.
Efter att ha fått en liten lucka efter att ha bytt däck samt tvättat bilen så fick jag med mig frugan ut.
Det fick bli lite gösvertikal.
Vädret var soligt och liten lätt blåst,vi stack ut runt halv 2 och hittade ganska snart lite ekon,något finare pelagiskt eko annars mest bottenekon av size mindre som mest synade jiggen.
Tillslut högg 2 st försiktigt som jag bommade men sen satt den och upp kom en fin matgös i gissningsvis 1,8 kilosklassen.
Som vanligt levererar westin slimteez som funkar bra nu på våren när vattnet fortfarande är kallt och fisken är lite trög.
Sedan var det dags att plocka ihop och åka in.
En trevlig liten söndagstur på sjön som ger balsam för själen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar