PB gäddan

PB gäddan

fredag 10 juni 2016

Makrillfiske

Jag och Michael hade tänkt att fiska från hans båt i havet på kvällen,men den hårda blåsten gjorde det omöjligt.
Vi fick helt enkelt köra från land så vi tog färjan ut till Hönö och letade upp en fin klippkant vid ett strömsatt sund där vi kastade med små skeddrag och det dröjde inte länge innan jag fick napp,makrill!
Riktigt roligt,vi hade flera napp under kvällen både makrill och näbbgädda och lyckades landa flera fiskar.
Stimmen rörde på sig och kom,ena stunden kunde det nappa på bra för att sedan dö ut i dryga 20 min.
Jag lyckades landa 4 makrillar och 3 näbbgäddor och Michael landade 8 makrillar samt 2 näbbgäddor.
Jag hade på vad jag är nästan helt säker på en stor öring,den bara rusade och drog ut massa lina innan den slet sig!
riktigt skoj med marill på ULspö.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar