PB gäddan

PB gäddan

söndag 12 juni 2016

Mjörn

Då var det dags att gå på gösen igen efter en månads väntan pga fredningstiden.
Vädret var fint när jag sjösatte och jag styrde utåt och började leta ekon.
Det var trögt men fisken visade intresse och steg men det kom aldrig några hugg.
Det var inte förräns kl 13 som jag kom över ett finare eko som jag först såg förbi men efter att ha kört upp på det igen såg jag att det var en ok fisk som stod på 9 meter över 16 meters djup och efter lite betänketid så högg den bastant över min blåasilverglittriga fin-s jigg och efter en härlig kamp kunde jag landa en fin gös på 4,7 kilo och 80 cm som efter foto och vägning/mätning kunde få simma åter,fin fisk men hade den tagits i april hade den varit tyngre.
Med höjt självförtroende fiskade jag vidare och lyckades landa en mindre gös.
Det var blåsigt till och från och jag testade lite olika ställen i sjön med endast ett litet nafs till på prylarna.
En riktigt trevlig dag på sjön.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar