PB gäddan

PB gäddan

onsdag 15 juni 2016

Mjörn

Igår var det dags för årets första pass göstrolling på Mjörn.
Jag och Jirka möttes upp efter mitt jobb,jag åkte direkt till Alingsås och var där 16:30 och han hade hyrt båt och stuga för en vecka.
Vi började med spinnfiske,Jirka hade bara ett hugg som släppte.
Det började ösregna och åskan hördes till och från.
Vi åkte en bit och började trolla när klockan var ca 20 och höll på i 2 timmar och framåt 21 tiden började det hända grejer,det var hugg på ena spöt och jag tog första fisken,en fin liten gös på ett kilo kom upp.
Nu började blåsten att öka.
Vi fortsatte och nästa hugg tog Jirka och landade en gös på 2,38 kilo som är numera hans nya Pb.
Det dröjde inte länge förräns det högg igen och jag tog den,det var en fin gös på 2,7 kilo och 67 cm.
Riktigt roligt,alla huggen kom på samma wobbler som gick på dryga 5 meters djup.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar