PB gäddan

PB gäddan

fredag 8 augusti 2014

Göslycka på Mjörn

Igår kväll tog jag och Simon Fallermo ett pass göstrolling som vi länge pratat om.
Valet föll på Mjörn då vi båda ville testa nytt vatten,jag var där senast med Martin i slutet av maj med en gädda upp.
Jag kom till Simon runt 19tiden,vi började förbereda båten, samt åkte och tankade.
Vi kom ut från rampen vid Piren i Alingsås strax efter 21 då Simon har 30 trailer så vi fick ta innervägarna.
Vi riggade spöna med blandade wobblers i olika märken,djupgåenden samt färger.
Kvällen var solig med endel båtar ute på sjön.
Påvägen ut såg vi flera som fick fisk,Vi skickade ut wobblerna och började trolla,
Det var trögt,dock såg vi flera fiskar på lodet men inget som behagade hugga.
Vi körde över varierande djup allt från 10 meter till 40 meter,Strax efter midnatt högg det till på mitt spö som var rakt bakom båten och Simon var snabb med att få till ett mothugg och ge över spöt till mig,
Först kändes det som en liten fisk då den inte gjorde något motstånd men när det kom när båten tvärvände den och gjorde flera långa rusningar mot botten,tillslut lyckades jag pumpa upp den till ytan och vi såg att det var en stor gös! Simon var rutinerad med sin huggkrok så den kom snabbt in i båten.
Den var riktigt fint krokad med 2st 3krokar.
Lyckan i båten var total,efter många timmars nötande så satt gösen där hårt i wobblern!
Den vägde in på 5.4 kilo och 75cm.
Efter massa foton så gjorde vi processen kort med honom,
Vi körde på ytterliggare med trolling men det var lugnt,alldelles för lugnt,
När klockan närmade sig 02 så tog bensinen slut i trollingmotorn då bestämde vi för att starta stora motorn och åka in till rampen igen,Nöjd över göstriumfen så åkte vi hemåt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar