PB gäddan

fredag 29 augusti 2014

Mjörn

Igår kväll var det återigen dags för ett trollingpass på Mjörn.
Jag och Simon F hade pratat om det i veckan och beslutat att se om gösen fortfarande var pigg.
Jag kom till Simon runt 18tiden och vi förberedde spön och båten,tankade på macken i Floda och åkte sedan till Alingsås.
Det var inte många andra båtar ute,kvällen var fin och lagom varm.
Vi riggade upp spöna,2 blyade,2 paravaner och 2 vanligt,wobbler valet föll på Halco,Nilsmaster,Cotton cordell samt min favoritwobbler för gösen.
Efter en kort stund började det blåsa upp och vi byta riktning och åka med vinden istället.
Det dröjde en dryg timme sen kom första hugget på min favorit göswobbler,Efter en liten kamp kom gösen upp,den vägde 1,9 kilo.
Ca 25 minuter senare högg det för Simon på ena paravanen och en fin gös på 3.5 synade håven.
Vi fortsatte köra runt olika öar men mer hände inte denna kväll/natt.
Nu var vi ensamma vad vi kunde se på sjön,när vi åkte ut var det kanske 6-7 båtar ute.
Efter ett litet tag till bestämde vi oss för att runda av och körde in mot rampen och åkte hemåt.