PB gäddan

PB gäddan

torsdag 7 augusti 2014

Östersjön

Torsdas kväll efter jobbet var jag uppe hos Sten i Östersjön.
Vi möttes upp strax innan 19 och tanken var att inrikta oss efter abborre.
Litet snabbt bestämt spontanpass,Vi orkade inte ta med motor utan Sten rodde runt mellan vassvikarna och vi körde popper.
Det var mycket action och flera napp.
Efter kanske 15 minuter fick jag första fina borren på 300 gram.
Sten fick hugg men dem missade ett par gånger,tillslut fick han en lite mindre borre.
Sedan blev det en till på 300 gram för mig.
Vi hade flera följen och hugg som missade men ibland fick vi upp dem.
Jag drog ett kast längst in bland stenar vid vassen och nästan direkt blev det ett större hugg som tyvärr missade 2 gånger! gissningsvis en gädda.
Vi rodde till nästa vass där vi körde popper med endast följen,jag fick dock en abborre på mete.
Klockan började bli mycket och vi rundade av
Trevlig fiskekväll.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar