PB gäddan

PB gäddan

torsdag 4 juni 2015

Göstrolling i Rådasjön

Igår kväll blev det att testa på om gösen var på hugget i Rådasjön.
Jag,Rickard och Kristoffer hade bestämmt oss för ett trollingpass i Rådasjön.
runt 17:30 hämtade jag upp dem och vi åkte till sjön.
Solen sken och det var bra väder om än lite blåsigt.
Vi styrde ut mot lilla delen av sjön,wobblervalet blev nilsmaster samt min nya westin deeprunner.
Efter ca 2 timmar kom första hugget,ett försiktigt hugg men jag var snabb med mothugg och odramatiskt kom det snabbt upp en gös på runt kilot för mig.
Nya wobblern levererar vilket är kul!
Rickard upplevde flera småhugg som han olyckligtvis missade....
Vinden ökade till och från.
Vi trollade fram och tillbaks och efter ha kastat ut wobblern efter att ha rensat krokarna från skräp fick Rickard ett litet hugg och upp kom en minigädda på ca 300 gram!
Ju senare det blev desto mer mojnade vinden och kvällen var riktigt fin men lite kall för att vara i Juni.
När klockan slagit 22:30 styrde vi tillbaks till bryggan och påvägen in får Rickard hugg och får upp en liten gös på ca halvkilot som lyckades hoppa i vattnet när den sprattlade till som tusan när vi skulle precis ta kort.
Lyckat fiske med fisk i båten om än inget stort men kul med napp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar