PB gäddan

PB gäddan

tisdag 9 juni 2015

Rådasjön

Nu var det återigen dags för lite fiske i Rådasjön.
Riktigt trevlig sjö faktiskt,blev ett ensampass då ingen annan kunde hänga med
När jag kom dit så såg jag hur det blåste ute på sjön men solen lös och värmde gott.
Vid bryggan träffade jag en man som skulle se till sin båt och vi pratade lite fiske,trevligt!
Jag styrde ut mot stora delen av sjön och slängde ut wobblerna som var väl valda.
Göstrolling stod på tapeten,det var 2-3 andra båtar ute på sjön.
Timmarna gick och jag körde över stora delen av sjön,vinden mojnade allt eftersom och fåglarnas kvitter hördes samt solen värmde snacka om livskvalitet!
När jag körde en bit från en vass där jag inte fiskat innan då högg det rejält i min gösambulansen och jag var snabbt där och gjorde mothugg och kände att det var tyngd i andra änden av linan.
Efter en god kamp med flera långa rusningar nära båten så kunde jag skymta en finare gädda!
Tillsist kunde jag landa den med gälgrepp.
Eftersom jag var ensam blev det inga jättebra bilder.
Snabb vägning och fototagning sedan en release på den fina madamen.
Glad och med höjd moral styrde jag sakta ut mot mitten av sjön,ju senare det blev desto mer ytaktivitet var det,troligtvis gös som jagade upp småfisk i ytan.
Dock lös gösarna med sin frånvaro,inga som var sugna på att bita wobbler idag...
Fåglarna kvittrade och sjön låg helt spegelblank när jag sakta styrde mot bryggan nöjd med kvällens fångst





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar