PB gäddan

PB gäddan

lördag 13 juni 2015

Mjörn

Nu har det blivit premiär för gös i Mjöen efter fredningstidens slut 10 juni.
Då Michael skaffat båt där var vi båda taggade på att bärga storgösen.
Jag,Michael och hans polska fiskekompis Krystzof gav oss iväg klockan 17 och hade lastat allt och åkte ut med båten runt 18 tiden.
Det var knappt någon vind alls men det regnade,till en början endast till och från...
Vi började med spinnfiske samt vertikal,jag hade ett lätt hugg som jag missade och Michael hade hugg på sin jigg som inte satt...Krystzof tappade en gädda då troligtvis en gädda högg då han ej hade tafs!
Det var ett gäng andra båtar ute på sjön.
Efter ett litet tag sadlade vi om till trolling och satte på lite olika wobblers på olika djupgåenden
Nilsmaster,Storm samt abu garcia killer optic.
Det dröjde inte mer än 10 minuter innan Michael får ett rejält hugg på sin djupgående wobbler.
Efter ett par härliga rusningar och en god kamp visar sig en fin gädda i ytan,väl i båten väger den in på 4 kilo samt 90cm lång.
Nu höjdes moralen! Efter lite fotograferingen fick den simma vidare och vi fortsatte med trolling.
Det var trögt,jag hade ett hugg som jag tappade längs en kant.
Nu började det att regna mer,verkligen ösa ner hela tiden och vi puttrade vidare.
Det visade sig att det inte blev några mer napp,så runt halv 1 på natten bestämde vi oss för att dra oss tillbaks,Genomblöta och lite frusna av regnet men något glada av den fina gäddan.
Snart så kommer vi tillbaks och tar revansch på gösen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar