PB gäddan

PB gäddan

tisdag 30 juni 2015

Jungfrutur på Landvettersjön

 Helgen bjöd på trögt fiske i Rådasjön med endast en knattegädda för mig i fredags som jag inte ens orkar lägga upp ett inlägg om.
Igår dock blev det en jungfrutur med min nyinköpta båt,då jag har båten i garage i Landvetter.
Efter montering av spöhållare,på med dekaler samt lite fix så var det dags.
Efter att ha trailat i båten och kört utan så började vi kasta mot en vass för att sedan köra trolling.
Knappt 10 minuter efter att ha släppt ut wobblerna högg det på Tommys spö och vi kunde håva en pigg pelagisk gädda på 3,2 kilo.
Riktigt kul när den hugger när waterwolf kameran sitter framför.
Den tog på tommys djupgående rödvita wobbler.
Vi körde vidare längs kanter och frivattnet,mycket fisk på lodet och jag hade ett hugg efter ett tag som jag dock missade.
Vi bytte wobblers lite och testade av olika djup och efter en stund fick jag ett hugg och kunde snabbt håva en liten gädda på knappa kilot.
Kul med fisk på jungfruturen samt fiske i ny sjö för mig.
Fin sjö med fina vasskanter och risvasar.
I andra änden av sjön ställde vi oss nära ett röse med stenar som stack upp och testade att jigga abborre men det var trögt.
Klockan började bli mycket och vi drog tillbaks till båtrampen och trailade upp båten,det var fullt av knott.
På slutet av kvällen lös solen gott och det var knappt någon blåst.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar