PB gäddan

PB gäddan

söndag 1 maj 2016

Mjörn

Igår blev det en tur ut och fresta gösen i Mjörn på vertikal igen.
Efter att ha sjösatt båten vid 11tiden och styrt ut så ser jag andreas stå och fiska från land och vi pratar lite fiske och han var nere ett par timmar medans hans tjej var iväg så han hängde med i båten en sväng och han lyckades dra sin första vertikal gös.
Strax därefter drar jag en liten gädda.
Vi kommer in i en liten napp period,jag drar en gös och Andreas bommar ett hugg.
Vädret var soligt och till en början var det knappt nån vind för att sedan blåsa upp mer och mer.
Efter ett tag var Andreas tvungen att åka in och jag fortsatte att fiska vidare.
Det var trögt med endast enstaka hugg som ej fastnade,Till slut lyckades jag dock kroka en liten gös på runt kilot.
Det var flertal fina ekon som stod högt upp i vattnet och många av dem skyggade när man åkte över och släppte ner jiggen.
Tyvärr blev det ingen mer fisk denna fina och soliga söndag men nöjd med dagens fiske styrde jag in mot båtrampen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar