PB gäddan

PB gäddan

söndag 15 maj 2016

Västra ingsjön

I söndags begav jag och Tommy oss ut på Västra ingsjön för att fiska gädda.
Det blev mest trolling,
Vi möttes upp vid sjön runt 12 och sjösatte samt åkte ut.
Det tog ca 20 min innan Tommy får hugg på ett av sina spön men tyvärr släpper fisken efter ett tag.
Precis efteråt får även jag hugg och landar en gädda på knappa 3 kilo som var ganska trött.
Vi fortsätter och jag lyckas dra en mindre gädda strax utanför ett av grundena i sjön.
När vi kommer till ett vassområde lite senare så testar vi spinnfiske och i första kastet får Tommy en gädda som följer efter men den hugger ej.
Vi fortsätter en stund med spinnfisket med endast enstaka hugg.
Vädret var lite blåsigt och enstaka droppar som föll.
Jag lyckas få ytterliggare en gädda på trolling på Djupgående wobbler på dryga 2,5 kilo.
Till slut så lyckas Tommy dra en gädda och jag tappar en på slutet.
Summa summarum en riktigt härlig dag på sjön med spöböj.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar