PB gäddan

PB gäddan

tisdag 31 maj 2016

Nordsjön

I tisdas efter jobbet tog jag och Tommy en sväng efter abborren i Nordsjön.
Vi möttes vid garaget runt 17:30 och åkte och sjösatte och styrde bort mot en vik som brukar leverera.
När vi åkt ut på sjön kom ett sjuhelvetes oväder med ösregn och åska,tur var väl att vi hade med oss regnkläder.
Fisket var lite segt,jag testade popper och hade ett par abborrar som följde efter men inte högg,till sist fick jag en att hugga,den vägde ca 250 gram.
En stund senare lyckas jag dra en borre på 460 gram på dropshot.
Tommy lyckades bara få grenar då det är gott om dem i viken.
Solen uteblev för resten av kvällen efter regnets framfart men det var ändå varmt och skönt och sjön låg nästan spegelblank,äntligen är sommaren här!
Under tiden jag inte uppdaterat så har det blivit lite fisken i Landvettersjön bland annat med nån liten gädda samt var en sväng i Öresjön med halv klent resultat.
Nu längtar jag till gösens fredning är över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar