PB gäddan

PB gäddan

söndag 22 maj 2016

Tajtlajn Pikechallenge 2016

Nu har det varit dåligt med uppdateringar på bloggen det senaste,har helt enkelt inte hunnit med och då har bloggen blivit lidande när det varit mycket övertidsarbete samt annat fiske med halvhjärtat resultat.
Här kommer iallafall en uppdatering från Tajtlans tävling pikechallenge som dem årligen har i Anten.
Helgen 21-22 maj var det dags för Pikechallenge i Anten,Jag och Joakim tävlade ifrån min båt samt Robin och Fredrik körde i Robins båt.
Starten gick kl 10 och kaptensmötet var kl 9 och när klockan slog 10 och tutan ljöd så drog det iväg 58 båtar i olika riktningar på sjön mot sina fiskeställen.
Redan i tredje kastet hade Jocke kontakt med en gädda och vi kände flertal pill under kommande 2 timmarna men dem var inte riktigt i stöten,Ofta var dem bara framme och nosade eller följde efter men tillslut lyckades Jocke landa en gädda på 80 cm,skönt att ha spräckt nollan!
Med lite nyvunnet självförtroende nötte vi vidare utan vidare framgång.
Vi testade både grunt och djupt utan vidare resultat.
Det var inte förräns i slutet av dag 1 som jag lyckades landa min första en liten gädda på 57 cm som höjde oss i placeringarna lite.
Fredrik och Robin lyckades pilla upp ett par gäddor men inga bestar,Jerkbait var det som fungerade för dagen.
Sedan blev det trevlig middag för alla samt öldrickning och massa fiskesnack.

Dag 2
Söndagen var betydligt segare fiske med endast ett gäng kontakter väldigt försiktiga nyp.
Mycket förflyttningar då vi ej hittade bra platser som gav bra fiske.
Vinden var lite kraftigare stundtals på söndagen med endel regnskurar som kom in,annars var vädret fint och lite mulet och lite sol.
Fisket var dock ingen höjdare idag,många lag klagade på trögt fiske på söndagen.
Jag och Jocke tappade varsin gädda precis vid håvning pga mkt försiktiga hugg.
Min gädda var runt 80 cm och högg på vertikalfiske.
Jag och Jocke slutade på plats 40 utav 58 och Fredrik och Robin kom på plats 26.
Inte jättebra men en riktigt härlig helg med trevligt umgänge och fiske är aldrig fel.
Här kommer lite bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar