PB gäddan

PB gäddan

tisdag 28 juli 2015

Abborrfiske

Ännu ett spontanpass då Simon ringer och frågar om jag är sugen på lite kvällsfiske efter abborre.
Vi möts runt 19tiden och åker ut på en sjö nära honom och vertikalfiske efter abborren står på agendan.
Innan jag kom hade Simon fått 2 abborrar i ok storlek.
Vi åkte runt och letade ekon,ganska snart hittade jag ett eko som jag släppte på och som sedan gick upp och högg men släppte...
Vi fortsatte åka runt men det var trögt,det hade precis regnat och kanske var abborren på tjurigt humör.
Efter en stund lyckas jag få min första vertikalfångade fisk,en abborre på kanske 150 gram men skoj var det!
Riktigt fina färger med röda bukfenor!
Efter det var det fortsatt trögt med endast smånapp som ej satt.
Vi testade lite popper för att se om vi kunde få igång dem men det var trögt.
Framåt slutet av fisket var det lite kallt och dimman kom borta över fälten...
Fin kväll i övrigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar