PB gäddan

PB gäddan

fredag 10 juli 2015

Mjörn

Igår var det dags för ett göstrollingpass.
Jag och Martin Odenhäll hade bestämt och planerat in ca en vecka innan.
Dagen innan kollade vi prognosen som visade mellan 3 och 7 m/s och sedan avtagande under natten samt uppehåll.
Vi träffades runt 21 tiden vid rampen i Alingsås och lastad båten,sjösatte och styrde ut mot Mjörns vidder.
När vi kalibrerat in elmotorn så riggade vi alla spön och varierade wobblers med färger,märken och djupgåenden,dock mest nilsmasters.
Det var ett gäng andra båtar ute,vissa körde även utan lanterna även när det började mörkna vilket jag tycker är respektlöst mot andra båtar samt lite oansvarigt att inte visa var man är på sjön.
Fisket var trögt,vi varierade lite wobblers under kvällens och nattens gång och det var inte ett pet på grejorna ens.
Det blev mindre och mindre båtar ute ju mer klockan gick samt vinden mojnade.
När klockan närmade sig 3 på natten så sa vi att vi åker in.
När jag tar det sista spöt och skall ta in wobblern så märker jag att det är tungt i andra änden av linan och visste först ej om det var fisk eller om det fastnat nån liten gren eller skräp men en bit från båten kände jag hur det knyckte i spöt och väl vid båten gjorde gösen ett par dykningar och uppe i ytan sprattlade den lite innan Martin kunde håva den.
Det var en fin gös på 67 cm och 2,2 kilo...lite smal efter leken.
Gösen fick åka med hem som middagsfisk.
Trevligt med napp i det sista sam trevligt sällskap med ny fiskekompis.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar