PB gäddan

PB gäddan

torsdag 2 juli 2015

Delsjön

Idag gjorde Michael och jag ett försök på göstrolling i Delsjön.
Vi hyrde båt av sportfiskarna och jag tog med min elmotor.
När vi körde över de riktigt djupa delarna av sjön körde Michael med en Bomber 16A i blå färg nertyngd med ett 30 g sänke ca 3 meter framför wobblern (i 1,3 knop). Rätt som det är kliver det på en fisk. Han känner direkt att det är en gädda. Fisken bjuder på en riktigt bra fight, stundtals trodde han tom att den satt sig i botten då den inte gick att rubba. Men efter en bra kamp lyckas jag håva den. En riktigt välgödd fisk på 91 cm och en bra bit över 6 kg.
Vi hade en del hugg under kvällen, vi testade alla möjliga sorter wobblers. På slutet av turen fick Michael även en mindre gädda, också den på samma wobbler fast då hade jag tagit bort päronsänket.
Kul att det finns stor gädda 3 km från Göteborgs centrum också!

Ännu en fin och solig kväll.
Ingen gös denna gången men förhoppningsvis nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar